tisdag 27 oktober 2009

Start

Detta är premiär för min första blogg.
Jag har länge hållit mig borta från bloggande för jag ville vara säker på att jag verkligen har tillräckligt att skriva om saker som känns relevanta. Efter noga övervägande kom jag fram till att det finns för mycket saker i världen som undslipper de rätta kommentarerna. Därför är det nu dags för mig att gå ut hårt mot allt det felaktiga som annars smiter förbi oskadat alldeles för lätt.
Det blir således mycket seriösa saker om politik och religion, men en del roligt blir det nog också på vägen.
Namnet på bloggen är inspirerat av konceptet med memer - de kulturella gener som flödar genom oss människor. Det är ett oerhört fascinerande koncept och jag rekommenderar alla att läsa Richard Dawkins' bok The Selfish Gene där det först formulerades. I den här bloggen kommer jag allt hjälpa de memer som jag anser förtjänar det.
Nog premiärtalat, dags att köra igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar